חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרים אורגני מעלה את דירוג האתר בחיפושי גוגל. הדבר דומה לדפי זהב של פעם שבו כולם רצו להופיע באות אלף במקום הראשון ובגלל זה הרבה עסקים נקראו א.א. בהתחלה.

למה בעצם צריך את זה?

כמו בדפי זהב של פעם ככה בגוגל היום הגולשים מחפשים את התוצאות הראשונות ובטוחים שמי שמופיע למעלה הוא יותר טוב.

איך הולך התהליך?

תהליך קידום האתר הוא תהליך ארוך שמתחיל קודם כל בביצוע מחקר מילים מקיף שבו מחליטים איזה ביטויים רוצים לקדם וחושבים מה הגולשים מחפשים. אין טעם לקדם ביטויים לא רלבנטיים או ביטויים שאין להם מספיק ביקוש.

בהתאם למחקר המילים שבוצע מכינים מאמרים ותכנים שיוכנסו לאתר. התכנים חייבים להיות איכותיים ומקוריים והם צריכים לתת מענה לשאלות או תהיות של גולשים.

כך לדוגמא אם מבצעים קידום של עורך דין תעבורה אז כדאי שיהיה מאמר שמסביר על "מה עושים אם קיבלתי דו"ח ממצלמה" וגם מאמר לדוגמא על "נהיגה בשכרות".

במקביל ליצירת המאמרים מטפלים גם באתר שזה אומר לסדר אותו בצורה היררכית וברורה, לעבור על הכותרות שלו ולראות שטכנית הוא מתאים לקידום על ידי מקדם האתרים.

דבר נוסף שעוזר לקדם אתרים למעלה בגוגל הוא קישורים לאתרים מאתרים אחרים.

קישורים זה כמו המלצות ואם יש אתר אחר שמקשר לאתר שמקדמים אז האתר שמקדמים יעלה.

לקידום אתרים אפקטיבי יש כמה שלבים.

חקר מילות מפתח וביטויים

לפני שמתחילים לקדם אתר צריך להחליט מהם המילים והביטויים שצריך לקדם.

בוחרים ביטויים לפי:

  • שכל ישר
  • מחקר על מה המתחרים מקדמים
  • המלצות ורעיונות לביטויים מתוך google ads ועוד כלים
  • פגישה עם הלקוח והבנה של הצרכים והרצונות שלו

הכנת תכנים לאתר

תכנים לאתר זה אחד הדברים החשובים לקידום שלו בגוגל.

תוכן איכותי כולל מאמרים ארוכים עם הסברים על נושאים שהאתר עוסק בהם כמו:

  • הסבר על שימוש במוצר שהאתר משווק ועל בחירה נכונה של מוצר
  • הסבר על השירותים שמספק בעל האתר
  • הצגה של הצלחות של בעלי האתר

רצוי לשלב במאמרים תמונות ותרשימים עם הסברים על מה שמדובר במאמר וגם סרטונים.

נוסף למאמרים כדאי להכניס סרטונים לערוץ youtube של העסק ולהטמיע אותם באתר בנפרד או בתוך מאמרים.

הנושאים של המאמרים ושל הסרטונים יהיו בהתאם למחקר המילים שבוצע. המילות מפתח ישולבו בכותרות המאמרים ובתוכן וגם בשמות והתיאורים של הסרטונים.

בניית אתר בצורה נכונה לקידום בגוגל

יש מקרים שבהם לקוח בא עם אתר בנוי אל מקדם האתרים ואז מבקש לקדם אותו.

אם האתר לא מתאים לקידום אז יש צורך בשיפור שלו ובמקרים מסוימים בניה שלו מהתחלה.

אתר שבנוי על מערכות מוכרות כמו wordpress או wix מתאים לקידום בדרך כלל ועל מערכות אחרות צריך לבדוק את העניין עם מקדם אתרים.

המערכת הרצויה לבניית אתרים היא wordpress כי היא הכי פשוטה לתחזוקה, ניתן לעשות בה הכל והאתר קל לקידום עליה.

הדפים של האתר צריכים גם לעלות מהר וזה אחד הדברים שנבדקים על ידי גוגל.

באתר צריכים להיות דף בית שיש בו את כל המידע על השירותים שהאתר מספק, דף אודות עם פרטים על בעלי האתר, דף יצירת קשר עם כל הדרכים ליצירת קשר עם בעלי האתר, דפי מאמרים ועוד תכנים בהתאם לצורך.

כדי לחזק אמינות כלפי גוגל צריך לשים קישורים לכל הרשתות החברתיות שקיימות לעסק וגם קישור waze לכתובת של העסק אם מדובר בעסק פיזי.

בניית קישורים מבחוץ לאתר

אחד הדברים שמחזקים אתר אינטרנט מבחינת גוגול הוא כמה קישורים יש לו מבחוץ ואיזה איכות יש להם.

קישור הוא למעשה כמו המלצה והמלצה איכותית תעלה את האתר.

למשל קישור לחנות מטיילים מאתר של טיולים הוא קישור טוב שמעלה את האתר.

מקדם האתר עושה כחלק מהעבודה מחקר קישורים ורואה מאיפה כדאי להביא קישורים לאתר.

זה יכול להיות מאינדקסים כמו אינדקסים מקצועיים של בעלי מקצוע, זה יכול להיות אתרי מאמרים או אתרים אחרים מהתחום על ידי בקשה מתאימה.

בניית נוכחות ברשתות החברתיות

נוכחות ברשתות החברתיות נותנת כניסות לאתר מהן וגם מחזקת אותו בעיני גוגל.

כדאי לבעלי האתרים לפתוח:

  • דף עסקי בפייסבוק בוא יעלו תכנים עם קישורים למאמרים באתר
  • דף גוגל העסק שלי שבו יהיו כל הפרטים של העסק, יועלו בו מוצרים וגם פוסטים שמקשרים לאתר
  • פרופיל ברשת החברתית linkedin
  • ערוץ youtube עם סרטונים שקשורים לעסק
  • דף אינסטגרם עם סרטונים שקשורים לעסק ותמונות
  • פרופיל tiktok של העסק עם סרטונים מתאימים